16 december 2010

No 16


Idag blev lucköppningen sent på kvällen, jag kom nyss hem! Direkt efter jobbet idag så åkte vi bort en sväng. I dagens lucka finner ni bilder på min kära gamla kyrka som jag fyndade på loppis för några år sedan.


Den står på symaskinsbordet i matrummet och sprider julstämning.


Barnen tycker om att vrida upp den så den spelar.


En sådan här kyrka hade vi hemma när jag var liten så det här är barndomsminnen för mig att ta fram kyrkan till jul!

Ha det bra!
Imorgon är det.....FREDAG!!
Varma kramar Maria

5 kommentarer:

Marie - Systrarna sa...

Så fina bilder du visar!
En kyrka som man kan dra upp och spela på är ett måste för mig, både som barn och som vuxen. Stämningsskapande! :-) Ett år gjorde jag ett pepparkakshus i form av en kyrka, har "mönstret" kvar så det kan återanvändas!
Kyrkan jag har nu är inte så gammal, hoppas kunna hitta en gammal tjusig kyrka på loppis nån gång.
Kram/Marie

Ljuva Drömmar sa...

Mysigt! En sån hade jag också när jag var liten och jag tror att den ska finnas kvar nånstans...kanske dags att leta efter den. Min mamma hade också en när hon var liten och den använder hon fortfarande.

Kika gärna in till mig och var med i min tävling där du kan vinna en värmande sjal.

Önskar dig en underbar fredag, kramar Maria!

The House of Antoinette sa...

Härliga bilder!!!
Precis en sån hade jag också när jag var liten - måste fråga mamsen om hon har den kvar...
Må så gott, kram Anette

Ett Vitare Hem sa...

Så fint, så fint vill också få fatt i en julkyrka men de jag hittar är i plast.....
Ha en fin helg!
Kram/Lena

Mitt hvite hus sa...

Så fin kirke...husker vi hadd en slik kirke også..men kan ikke huske om den spilte..

men fin var dne.

ha en bra dag ::

klemmer =))