24 oktober 2010

Söndagsbild (er)

Redan söndag! Helgen går så snabbt! Idag är det dags att visa Söndagsbilden på FABRIKEN Jag visar inte bara en utan massor av bilder från vår altan och entre som jag nu har höst/vinterfixat lite. Snart ska här fyllas på med massor av granris också. Den här skylten ovan är köpt av Sofia som har Sofias bod, den har hon gjort av ett gammalt stuprör som hon knackat ut och textat på och gjort upphängning för ett spetsband, sååå fin! Den hänger vid vår ytterdörr!

Så här ser det ut precis vid vår ytterdörr. Ytterdörren fick inte vara med på bilden, den är så ful. Vi har köpt en ny jättefin för länge sedan som vi ska sätta in till våren. Vår hund som inte lever längre, hoppade och klöste sönder dörren varje gång hon ville in förut så därför har den inte blivit bytt tidigare.

Det här superfina gamla fönstret har jag fått gratis av bekanta, älskar det! Om man går förbi stolen med trälådan (vänster i bild) så kommer man till vår altan...

Där har jag placerat massor av saker och möbler och gjort det lite murrigt, höstigt/vintrigt Snart ska jag dessutom fylla på med massor av gransris här. Det här står under tak så det kan vara här under vintern.

Den gamla byrån, dörren och stolen har fått naturlig fin patina genom åren de har varit ute.



Här i den stor rostiga krukan ska det fyllas på med granris, likaså i den vita kannan, på kvällarna är det mysigt att tända massor av lyktor här ute.

Mosshjärtana är kvar sedan julreportaget gjordes

Idag ska vi äntligen köra iväg med de sista utesakerna/utemöblerna till ett vinterförvarings-förråd.
Det här fick bli mitt söndagsbidrag!
Kika in i fabriken och se allas härliga söndagsbilder!
Maria

15 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra saker du visar och jag som går igång på fönster dregglar vilt över det vackra fönstret ;o)
Ha en härlig dag!
Kramis/LenaS

Solgården Butik och Café sa...

Jisses vad fint du har det!!!!!
De bilder du visar måste vara det vackraste hem jag sett!!
Verkligen en dröm!

Nu ska jag forstätta drgegla över bilderna hihi ;)

Må så gott!
Kram/Sofia på Solgården

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på så här på en söndag.

Fönstret var verkligen jättefint, men det har jag nog tjatat om förr:) Den gamla slitna dörren var och jättefin.

Kram

Efter behag sa...

Hejsan

Så fint det blev på din altan, ombonat när man kan ha sakerna kvar över vinter. Jag kan tänka mej att det är mysigt när du tänder alla lyktor.


Kram Ann-Louise

Mitt hvite hus sa...

Dån så vakkert... virkelig flotte detaljer i hvert bilde... du er rene eksperten på å fikse det fint til

Klemmer

Rosor och Spetsar sa...

Så mycket vackert du har ute som välkomnar er o era gäster.
Gillar ditt stora fina fönster såååå underbart, önskar mig också en veranda/altan under tak så jag kan fixa lite.
En skön söndagskväll till dig
Kram
Annelie

Vita små hjärtan sa...

Hej.
Så mysigt och ombonat du har gjort.
Härligt slitna gamla saker...
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Unknown sa...

Vilka fina saker, jag hade fullt upp att se allt. Så fint. Så fint att ha gamla möbler under tak. Mycket inspiration fick jag.

Ha en trevlig kväll!
Kram Anna

Fröken C sa...

Vilka otroligt hörliga bilder!!!!
Där skulle man sitta med en kopp te:)
Alltid kul att ha fint ute, även under hösten o vintern.

Carin

Vit som snö sa...

Oj oj så mycket sköna vackra ting...man tappar nog andan innan man ens klivit in hos dej:)
Söt tavla. Och fönstret gillar jag! Jaa jag gillar ju faktiskt allt ska jag erkänna;)))
Ha en fortsatt fin kväll!
Kram Cilla

Evelina sa...

Sååå fina bilder och fiina saker!

Titta i hos mig.. så kanske du vill vara med i min utlottning...!?

Kram Evelina

Weisser Traum sa...

oh guten morgen
deine herbstdeko einfach himmlisch.
wunderschön.
wünsche dir eine gesegnete woche
grüässli daniela

päivi sa...

oi , vilka vackra saker:)
du har riktig drönhem!
har så bra<3

kram,
päivi

Märta sa...

o så mycket fint du visar i din blogg! O tänk den som kunde få till det så fint!
Ha det så gott!
Märta

rustik charm sa...

Hej tjejen.

Men så många vackra bilder du visar:) Du har det så fint.

Hoppas du får en bra vecka.
Kram Kristina