5 februari 2010

En ny hörna...


I vardagsrummet fixade jag en ny hörna förra helgen. Det runda pelarbordet som tidigare har fungerat som soffbord står nu i hörnet av vardagsrummet, brevid TV-skåpet.


Ett gammalt fönster med änglavingar och en tidningskorg fick också sin plats vid bordet.


En plättar i luften i en gammal patinerad kruka...


Några medecinflaskor, lakansvävsbollar, knappar i en skål, gammalt fotoalbum, tycker sakerna harmoniserar så fint med varandra.


Några ramar som jag målat lite slarvigt får agera som konst på väggen ovan.

Den gamla rostiga kandelabern fick äntligen komma fram igen.


Gamla ramar är så fina, kom på iden att jag vill måla dem vita och ha dem i varandra som en annan form av konst och i mina ögon blev det jätte fint!


Ett gammalt lucia linne/särk hänger som dekoration på väggen. Jag blev verkligen nöjd med den här hörnan.


Som soffbord har återigen den shabbiga kistan fått åka fram från gömmorna. Jag ska visa helhetsbilder från vardagsrummet en annan dag. Idag är det äntligen fredag och jag börjar må lite bättre! Ser fram mot en myshelg, god mat, snacks, mys och lek, let`s dance och MELODIFESTIVALEN. Nu ska jag och lillan krypa ner under täcket och se på en film, jag är sååå trött efter den här förkylningen/influensan.
Önskar alla er andra en härlig helg!!
Kramar Maria

7 kommentarer:

Helen sa...

Hej!
Jag tycker dina tomma tavelramar och den rostiga ljusstaken är underbara. Alltid lika trevligt att gå in på din blogg. Krya på dig och ha en mysig helg.
Kram/Helen

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken mysig hörna!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

hemma hos lilla mej sa...

Vilken mysig hörna du har fixat.Ha nu en härlig helg Varmkram Rita ♥

Design A Cake sa...

Myshörnan blev jättebra, ljusstaken o tavelramarna är även mina favoriter i sammanhanget.

Ha en trivsam helg!

Mitt hvite hus sa...

Så kosleig hjørnet du har ordnet...håper du får en super fin helg..

klem Kerstin

Anonym sa...

Åh,så nydelig du har det, vakkert hjem...jeg blir bare sittende å nyte:))
Ha en fin helg! Klem

Marie - Systrarna sa...

Så mysigt du fixat!
Jag har precis utnämnt dig till Kreativ Blogger. Vad det innebär ser du i mitt senaste inlägg!
Stor kram/Marie - Systrarna -