20 september 2008

Lääängtar...


Åhhh vad jag längtar efter en dansk-fransk vacker jul! Förr om jularna har jag haft ganska mycket rött, förra julen var dock den första som gick mer i den vita stilen. På juldagen började jag och blogga (då först på metrobloggen) och har därefter förvandlat mitt hem mer mot den vita, slitna, shabby chic-stilen. Julen 2008 ska nu bli i vitaste vitt, fattigmanssilver, säckväv, strutar, vackert inslagna paket, fina julstrumpor, mycket naturmaterial och en gran i vacker vit skrud, åhhh som jag längtar! Tillsvidare njuter jag av dessa bilder, lånade av Jeanne dàrc living Titta, njut, längta och inspireras av dessa vackra bilder!!












Har flera förberedelser på gång inför julen, letar tips och ideèr, planerar, pysslar och inhandlar ting! Älskar julen!!! Jag vet, somliga tycker att sommaren nyss slutade men jag är verkligen tokig i julen!!

God jul! *förlåt* jag menar; Kramar Maria
*fniss*

11 kommentarer:

Änglahem sa...

Hihi....du är väl kulig du!!!

Du får ju nästan t om mig att längta efter att pynta och dona!*tihi*

Nog för jag gillar att ha framförhållning...men det här var nog nytt rekord! Eller vad tror du?*fniss*

Sov Gott och Ha en härlig Söndag!
Kram, Ulrika

Jenny Oak Fae sa...

Ja, här hemma blir det minsann inte heller något rött pynt..!Är så GLAD att jag fastnade för denna stilen istället...

: )

KRAM, Jenny

<3

Anonym sa...

jag med... jul nu! =O)

Mamma C sa...

Det hörs att du brinner för julen verkligen. Du kommer att få till en sådan vacker vit jul. Du som har så mycket ideér och är så pysslig. Men hösten är bra vacker nu med alla sina färger.
Kram Mamma C

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder.. ja jeg kunne også tenke meg en hvit jul, men spørs om familien setter så pris på detO=)

Nyt søndagen og juleplanleggingen=)
Klem Kerstin

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Haha ja men jag är ju lika dan för fasiken!!! Våren, sommaren är härliga, hösten underbar, vintern är piss.... men JULEN är magisk!!!

Ja gissa om jag också ligger i startgroparna!!! Men det värsta är att familjemedlemmarna med en dinglande sak i mitten på kroppen har förbjudigt mig att inreda en vit jul!!! *PANIKÅNGEST*. Ja jag får se hur fasiken jag får lösa detta "problem" =)

Kramisar Anita

My Lovely Things sa...

Hej!!
jo men sån är jag med..jag tänker redan på Julen..Mina jobbar kompisar suckar åt mig..de tycker julen är ett nödvändigt ont...eller att det räcker att pynta lite vid jul..
För mig är hösten, vintern Julen en underbar årstid till att göra det mysigt..

Jag har oxå haft mycker rött på jul..Min jul kommer vara som du beskrev..Fast jag ska allt ha lite rött med..Ska se om jag kan hitta en bra balans..
ha det så bra..
kram anna

Levindas Värld sa...

Mmm jag håller med dig , jag älskar julen!! Längtar allaredan och har sytt en uppsjö av julsockor och snart står det väl inte på förrens man börjar spela härlig Frank-Sinatra julmusik...hihi!!

Kram!

Leamarlené sa...

Vilka härliga bilder...man längtar redan till jul.
Visst är det fint med mycket vitt till jul, men jag skulle nog aldrig kunna ta bort den röda färgen helt...rött är julen.
Kram Marlene

Lily of the valley sa...

Jag ser också fram emot denna julen! Är också ganska förtjust i den! Har också börjat samla på mig lite saker att pyssla med.
Kram Lily

Viola sa...

STOPP! vänta lite, har ju inte kommit riktigt överens med hösten ään, men efter Österlenvistelsen med vackra upplevelser så kan jag nog acceptera den. Är mer vän utav den vita julen, precis som du och har köpt den ljuvliga boken du vet, kramar VIOLAN