24 juni 2008

Vilken (ma)donna!










Min nya madonna pryder nu sin plats på skänken med diverse andra kära och fina ting. Tycker den är såå fin i betong.
Min snart 5-åriga son tycker oxå den är jättefin och klappar och tittar mycket på den. Igår sa han; Men mamma! Skulle den inte bli finare om du målade den vit?! *fniss*
En ytterligare rolig kommentar kom när jag skulle gå och söva barnen (sambon stod och målade köksluckor i garaget).

H: Mamma! Du kan inte måla hela huset vitt!

Jag: Jodå! Det är ju så fint med vitt!

H: Men mamma, då kommer pappa tröttna på dig om han bara ska måla och måla åt dig hela tiden!

Ha ha ha....Barn är för roliga!


Ha det gott i blåsten och regnet!
Maria

15 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Hihi!
De barna - kul att han engagerar sig i alla fall.

Kram Maud

My Lovely Things sa...

det är kul med barns tankar!!
Mina killar undrar oxå om jag ska måla allt vitt!!

Det brukar säga till folk..vi har det bara vitt hemma!!

så fin madonna..fin, fina bilder..
så spännande med köket..
kram anna

Jenny Oak Fae sa...

Barn säger så roliga saker ibland..!

; )

Jättefin Madonna !!!

Kram, Jenny

<3

Mitt hvite hus sa...

Herlig samtale mellom deg og din sønn:=):=)

Helt nydelig madonna!!!

ha en flott dag:=)

Klem

Ullis/Leva på landet sa...

Härlig madonna du köpt. Barn är ju så gulliga. Tänk viloka kommentarer man kan få.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Vardagstugg sa...

vilka roliga kommentarer =) barn är för söta!

Annelie

annaslantliv sa...

tänk vad världen är liten, tror jag... jag har dig under favoriter och nu inser jag att det är nog du som köpt mina vimplar på tradera... stämmer det?

Kram Anna

Anonym sa...

Det är som min dotter som säger att hennes far har vita kallingar för att jag ska gilla honom ;)

LantlivsAnette sa...

Jahha du..här har karln i huset lessnat för länge sen..ska det målas så får jag göra det själv..
Jaa, det är ju det andra huset vi äger nu, så man kanske kan förstå honom..eller ?
Kram Anette

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Hihi ja dom är för söta med sina kommentarer och funderingar =)

Ja den där madonnan är urfin. Har ju den såklart ;) Men målade den vit. Men är sååå fin som den är.

Så underbar den där lådan var med allt fint i den!!!

Kram på dig gullvännen!

/Anita

Anonym sa...

Du och din blogg inspirerar verkligen! Tack!

Vitfärg, romantik och rosor sa...

Hejsan.
Visst är det vackert med vitt och vilken tur du har som har en man som målar åt dig, vill jag ha något målat får jag göra det själv, fast det är ju lite kul att hålla på oxå.
Vackra saker du visar och vilken madonna...
Kram Annika.

Linneagården sa...

Hihi...gulliga barn!
Madonnan är jättefin.

Ha en tevlig kväll /madelene

annaslantliv sa...

Vimplarna är postade idag så du bör få dom i morgon om inte posten är alltför seg på sommaren!

Kram Anna

Jag vill oxå ha en madonna... så fin.

Anonym sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har med vackra bilder på ditt hem.Ljuvligt!/Karin