25 april 2008

väggmålning igen!

Nu har jag varit och kluddrat på väggarna igen *hihi* Jag blev faktiskt nöjd :-)
Har länge velat skriva Bon appetit i köket och tyckte det passade över hyllan där.








Här kommer bilderna på de nya kuddarna jag köpt, älskar dessa i fransk lantstil. Har länge velat ha dem så nu slog jag till :-)


En fick hedersplatsen i soffan, sambon brukar undra var man ska sitta egentligen, vadå?? är det nödvändigt att sitta i soffan?! *fniss*


Mitt senaste inköp på tradera, en krittavla, sååå fin! Sonen tycker den är jätte rolig att skriva på, bra oxå till att snabbt skriva upp ett telefonnummer eller liknande.

Måste oxå visa detta underbara glasfat på fot, fick det i present av min mamma, köpt på Ida interiör som ligger vid Wrigstad. Tänk att bjuda några småkakor på det, såååå fint! Tack rara mamma än en gång!
I helgen ska vi påta i trädgården, gå på kusinens 20-års kalas, grilla, sonen ska ha kompisar här och idag ska vi på marknad :-)
Hoppas solen vill titta fram i helgen oxå!
Trevlig helg till alla som kikar in här!!! (hoppas ni bloggare får det kul på bloggträffen)
Maria

17 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan....

hihihi...fniss...ja det är verkligen tur att man inte är man.min brukar oxå vara helt dö bara jag nämner att han känns lite varm eller att ögonen ser glansiga ut..ojojojoj...dessa karlar!

Så underbart fint du gjort ute...ser verkligen mysigt ut att slå sig till ro.

fint väggord du skrivit oxå!

Nu ska jag kurera mig ordentligt!
Ha en underbar helg!
kram Pernilla

My Lovely Things sa...

åh så trevlig den helg låter...

Så fint du skrev-jätte trevligt..skålen är så fin med...
Här är det full fart i helgen..I dag ska vi till bup få reda påvad vår son har för diagnos..vad han kan få för hjälp..skönt att få veta lite mer..sen hem 2 mil..sen hätmat stora tjejn och danstjejerna..till stan igen..och sen hem och pusta..

Mannen ska skrapa tvätta måla bygga förråd..ja inte allt kommer han hinna men lite här och var iallafall..
Ja sen är det ju den efterlängtade bloggträffen med...
ha en fin helg..
Kram anna

Änglahem sa...

Nä...men..vad fiiint du skrivit!!! på frihand? du kan få komma hit och hjälpa mig då!!!!*blink*

Soffsittning är en överdriven fördrivnings sak alltså...måste väl först och främst se SNYGGT ut!!!*fniss*

Ha en skön helg!! och ja det ska bli kul med bloggträffen.

Kramar/Ulrika

faster atta sa...

Så fint det blev med väggorden! har länge varit sugen på något liknande men är lite för feg...

Jenny Oak Fae sa...

Jättefint väggord du målat, det tänkte jag också göra, ska försöka fixa en overhead-apparat först..!

Jättefina bilder, skålen är verkligen vacker : )

Kram, Jenny

<3

MiaMaria sa...

Hej Maria!

Vackert du textat på väggen och vad passar bättre än Bon Appetit!

Och så många vackra saker du arrangerat och köpt.
Det där med kuddar i soffan...känner jag igen. Vissa ska man ju bara ha som fint!

Ha´det så gott!
Miamaria

Mamma C sa...

Har du skrivit på frihand??? Var det svårt??. Många fina saker du hittat oxå.
Kram Mamma C

ängeln i vitt sa...

Många fina bilder du visar som vanligt. Jag kan inte koppla bort ditt superfina lilla bord...vill ha...

Kram carina

A home far away sa...

Vad du är duktig jag har ännu inte vågat skriva nåt på väggen jag tror jag väntar tills vi flyttar härifrån, hihi.

Kram från Singapore

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Hihi ja fy fasiken...måste dom sitta i soffan och sunka ner kuddarna =) Ja min make smäller ner sin goa rumpa rakt på mina kuddar så dom är alldeles snea och vinda!!!

Texten var underbar, vad duktig du är!

Kramisar Anita

tre nyanser av vitt sa...

Hej och tack för att du kommentera min sida blev jätteglad! Det är många som har skrift på väggarna här i bloggvärlden och skulle oxå vilja försöka med det. Det blev verkligen fint på din vägg och passande text. Använder du schablon eller skriver du för hand? jag är precis färdigutbildad svenska lärare så jag tycker om ord får visa upp lite text här hemma på väggen snart
Ha en skön fredagskväll//Marie

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Maria du har en utmaning hos mej!

Kram igen =)
Anita

Marie sa...

Så fint det blev med texten på väggen, vad duktig du är!

Måste kommentera ditt förra inlägg också. Din trädgård ser suppermysig ut med alla vackra detaljer.

Ha en trevlig helg! Här är det också kusinkalas imorgon och på söndag är det ju äntligen dags för bloggträffen.
Kram Marie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hihi;)..men jag har ju fotat den ju...fins ju förevigad!!!!Bara att dra ut o rama in!!!

Så kul, hyrt stuga med...kan tänka vad ni ska shoppa då!!!!
maken var där för första gången!!
roligare att åka med girlsen.....klagar ju inte så;)

Så fint..söt krittavla, undebarr vägord..vill med ha ett par..inte blivit av än bara!!!

Ha en underbar Söndag!!!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan!!

White Season sa...

Nej jag hade inte möjlighet att åka på bloggtäffen, var den idag söndag alltså... Vad fint du skrivit och vilken härlig trädgård med sjön i bakgrunden. Det var ju helt fantastiskt. Härliga bilder och det ser så härligt vårrigt ut, hoppas det blir lika skönt idag. Kramar på dig, Malin

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh ett sånt fint kök du har och väggmålningn blev ju superbar, så duktig du är, snyggt!! Mari.

Mjuka sa...

Fint väggord du skrivit, va duktig du är....
kramar malin